Kalendarz przedsiębiorcy: 25-02-2018 Termin złożenia deklaracji VAT 7
Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównaprzedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo -

Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności gospodarczej.
Obejmuje ono w szczególności:

  1. oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);
  2. własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń, materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości lub ruchomości;
  3. prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych;
  4. wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki pieniężne;
  5. koncesje, licencje i zezwolenia;
  6. patenty i inne prawa własności przemysłowej;
  7. majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;
  8. tajemnice przedsiębiorstwa;
  9. księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Art. 55 (1) kodeksu cywilnego.

 
Wyszukiwana fraza:

przedsiębiorstwo

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 671 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Firma w kryzysie - porad kilka

Gdy nadchodzi burza, jedni budują mury, inni budują wiatraki – naucza chińskie przysłowie. Tak też większość przedsiębiorców oraz managerów zastanawia się jaką strategię obrać aby nie poddać się trudnym gospodarczo czasom. Postaramy się omówić kilka kwestii, które mogą pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy.

Kategoria: Zarządzanie
Data utworzenia: 27 marca 2013
Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe
prawo transportowe, Karta Nauczyciela
odszkodowania, windykacje, obsługa firm.
Kancelaria Adwokacka
LegalClick.pl - Nowoczesne narzędzie dla nowoczesnego prawnika

Oszczędzaj na IT nie szkodząc biznesowi

W obliczu spowolnienia gospodarczego firmy szukają większej efektywności i sposobów na ograniczenie kosztów działania. Wydatki na IT są istotną pozycją w budżecie, stąd i ich redukcja jest ważnym elementem planu oszczędnościowego. Jednocześnie dziś żaden menadżer nie może sobie pozwolić na rezygnację z rozwiązań informatycznych. Dla wielu…

Kategoria: Zarządzanie
Data utworzenia: 9 kwietnia 2013

Sektor MŚP odpowiedzialny społecznie

Zysk przestał być jedynym celem nowoczesnych firm. Aby zdobyć przewagę konkurencyjną, zbudować wizerunek wiarygodnego i zaufanego partnera, a także współpracować z otoczeniem na bazie wzajemności, firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw podejmują szereg działań opierających się na zrównoważonym rozwoju i społecznej odpowiedzialności…

Kategoria: Zarządzanie
Data utworzenia: 25 kwietnia 2013

Jak ogłosić upadłość firmy?

Ogłoszenie upadłości jest faktem niewypłacalności określonego podmiotu. Może ono dotyczyć zarówno osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jak i osób prawnych. Wielkość wykonywanej działalności nie ma przy tym żadnego znaczenia, decydującą przesłanką o możliwości ogłoszenia upadłości jest bowiem zadłużenie finansowe…

Data utworzenia: 9 lipca 2013

Czy przywództwa można się nauczyć?

Peter Drucker już w 1954 roku, w książce „Praktyka zarządzania” podkreślał, że niektóre osoby mają większe predyspozycje do bycia liderem niż inne. On sam nie wierzył, że cechy przywódcze można w sobie wypracować, ale inni specjaliści od zarządzania, choćby John Kotter, wydają się mniej pesymistyczni.

Kategoria: Zarządzanie
Data utworzenia: 30 stycznia 2015

Uruchomiono nowe instrumenty wsparcia dla polskich firm

Ministerstwo Gospodarki we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości wprowadza w życie interesujące instrumenty wsparcia dla firm, wśród których wyróżniono duży bon, dofinansowanie na uzyskanie grantu oraz fundusz pożyczkowy dla kobiet. Nabory wniosków o dofinansowanie projektów uruchomione zostaną już w marcu – podaje Ministerstwo…

Kategoria: Finanse
Data utworzenia: 18 lutego 2015

Co ma asertywność do biznesu?

Choć pojęcie asertywności stało się w ostatnich latach bardzo popularne, zazwyczaj odnosi się je do życia osobistego. Trudno jednak zaprzeczyć, że asertywność przydaje się także w pracy i w interesach. Problem polega na tym, że określenie to bywa zarówno niedoceniane, jak i błędnie rozumiane.

Kategoria: Zarządzanie
Data utworzenia: 19 lutego 2015

Mobbing nikomu się nie opłaca

Przejawy mobbingu, dyskryminacji czy też molestowania seksualnego w pracy nie przynoszą firmie żadnych korzyści. Przeciwnie – koszty wizerunkowe oraz wynikające ze słabnącej efektywności pracowników mogą być tak duże, że tego typu zjawiskom lepiej zapobiegać, niż reagować po faktach.

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 9 marca 2015

Poradnik przedsiębiorcy: Umowa menedżerska

Umowa menedżerska, nazywana niekiedy zamiennie „kontraktem kierowniczym” lub „kontraktem menedżerskim”, funkcjonuje w polskim porządku prawnym jako umowa nienazwana, zobowiązująca do wykonywania czynności zarządczych. Ustawodawca nie uregulował ściśle praw i obowiązków jej stron, w związku z czym do umowy tej zasadniczo znajdują zastosowanie…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 20 kwietnia 2015

Szkolenie otwarte, zamknięte czy wyjazdowe?

To, czy ze szkolenia firmowego wyniesiemy oczekiwane korzyści, zależeć może od wielu czynników, a znaczenie może mieć również to, czy będzie to szkolenie zamknięte, czy otwarte. Ciekawą alternatywą dla tych drugich są szkolenia wyjazdowe.

Kategoria: Podatki
Data utworzenia: 22 maja 2015
« Poprzednia 1 … 57  |  58  |  59  |  60  |  61 … 68 Następna »
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.